oliwiaaaa.blogg.se

I dag

Publicerad 2014-04-16 21:17:15 i Allmänt,

I dag så var jag på en Clerraund med fina Rappen. Ja jag och all min tur ja. I dag så var det ju noga med att vi fick med oss vaccinohons intyget så att vi kunde hoppa. I flera dagar innan har jag tänkt och planerat att den ska med och att den inte får glömmas osv. Man ja det gick som det gick i alla fall. I från stallet till ditt vi skulle tar det nog ca 40 minuter. Ja när vi nu hade kört i alla fall 38 av dom minuterna så fråga mamma tog du med dig vaccinahons intyget. Ja så klart det ligger hemma i stallet där det inte hörde hemma just denna gången. Vi han inte vända om och hämta den så vi gick dit och kolla om dom kunde göra ett litet undantag. Men sen så satt det en tjej i secitariatet och visste ingentin mer än att hon skulle ta batalt och bocka av dom som hade betalt. Sen visste hon inget mer. Så ja då var det nog inte så farligt med att inte visa intyget i alla fall.

Är det bra jag eller tycker ni att det är bra så himmla rörigt på fram ridnigen men framför allt på framhoppnigen. Det kommer hästar och mäniskor åt alla hål. Ja jag peronligen tycker att det är bara jobbigt att rida fram när det är så. Jag brukar rida fram så mycket som möjligt någon annan stans, i detta fallet hade dom en padock som inte var så fullt invarderad av hästar som själva fram hoppnigen var inne i ridhuset. Sen nog i sista minuter om jag tänker efter så brukar jag komma in och hoppa några skutt. Inte de smartastte men det passar för mig.

Men i alla fall inne på banan så gick det så där. Jag skulle hoppa två banor på två olika höjder. När jag hoppa första banan fick jag för att i alla fall att jag skulle trav hoppa. Ja fråga inte men så blev det i alla fall. Inte så smart fick två stopp. Men andra gången galoppera jag hela banan runt och fick en clerraund.

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 

Kommentarer

Postat av: Cat

Publicerad 2014-04-19 16:53:39

We had a wonderful day!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela